Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Polityka prywatności

Polityka prywatności serwisu www.strefa-lenovo.pl

  1. Informacje ogólne

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich usług strefa-lenovo.pl poprzez Serwis.

2. Administratorem danych osobowych zawartych w serwisie jest

Tomasz Guzy Proxima z siedzibą w Kielcach ul. 1 Maja 156 25-614 NIP 9590721738. REGON 260338861.

3. W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i stale sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi - ustawą o ochronie danych osobowych, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wszelkiego rodzaju aktach wykonawczych i aktach prawa wspólnotowego.

4. Dane Osobowe przetwarzane są na podstawie zgody wyrażanej przez Użytkownika oraz w przypadkach, w których przepisy prawa upoważniają Administratora do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub w celu realizacji zawartej pomiędzy stronami umowy.

5. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniach w następujący sposób:

  1. poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje

  2. poprzez gromadzenie plików “cookies” [patrz polityka plików “cookies”].

6. Serwis zbiera informacje dobrowolnie podane przez użytkownika.

7. dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza np. w celu dokonania procesu obsługi kontaktu informacyjnego

8. Dane osobowe pozostawione w serwisie nie zostaną sprzedane ani udostępnione osobom trzecim, zgodnie z przepisami Ustawy o ochronie danych osobowych.

9. Do danych zawartych w formularzu przysługuje wgląd osobie fizycznej, która je tam umieściła. Osoba ta ma również praw do modyfikacji i zaprzestania przetwarzania swoich danych w dowolnym momencie.

10. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany w polityce ochrony prywatności serwisu, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój naszego serwisu internetowego. O wszelkich zmianach będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały.

11. W Serwisie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od Serwisu i nie są w żaden sposób nadzorowane przez serwis strefa-lenovo.pl. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać.

W razie wątpliwości co któregokolwiek z zapisów niniejszej polityki prywatności jesteśmy do dyspozycji - nasze dane znaleźć można w zakładce - KONTAKT I DANE FIRMY.

 

Twoje dane będziemy przetwarzać w zależności z jakich usług i funkcjonalności strony skorzystasz.

Potrzebujemy Twoich danych, aby przetwarzać Twoje zamówienia i zwroty, wysyłać Ci powiadomienia o statusie dostawy produktów oraz rozwiązywać ewentualne problemy z tym związane. Twoje dane osobowe wykorzystujemy także wtedy, gdy zarządzamy Twoimi płatnościami oraz przetwarzamy reklamacje i zgłoszenia gwarancyjne, które dotyczą Twoich zamówień.

Dzięki danym osobowym otrzymujemy informacje niezbędne do zakończenia procesu zakupowego.

W zależności od tego co robisz na stronie lub aplikacji, możemy pobierać różne zestawy danych osobowych. Poniżej przedstawiamy jakie dane przetwarzamy i w jakim celu, a więcej informacji na ten temat znajdziesz w części 3. Zasady przetwarzania danych osobowych – cele, podstawy i okres przetwarzania Twoich danych.

Kiedy odwiedzasz nasz sklep internetowy lub aplikację mobilną

Jeśli jesteś osobą która ma już u nas konto i jest zalogowana możemy Cię zidentyfikować na podstawie danych, które są dostępne na Twoim koncie.

Możesz też zrobić zakupy jako gość (klient niezalogowany), wtedy będziemy od Ciebie wymagać danych, które są niezbędne, abyśmy mogli wysłać i doręczyć Twoje zamówienie:

  • imię i nazwisko,
  • adres dostawy,
  • adres mejlowy,
  • numer telefonu,
  • dane do faktury, jeśli są inne niż adres dostawy.

Zawsze gdy odwiedzasz nasz sklep, przez stronę www lub aplikację mobilną, pobieramy pliki cookies, czyli ciasteczka, które są powiązane z Twoimi danymi osobowymi. Pobieramy zarówno ciasteczka, które są niezbędne, aby strona działała prawidłowo, jak i te, które nie są obowiązkowe, ale mamy Twoja zgodę, aby je pobierać, na przykład identyfikator internetowy, czyli numer IP.

Kiedy rejestrujesz konto

Gdy zakładasz u nas konto musisz podać dane:

  • imię i nazwisko,
  • adres e-mail,
  • hasło do konta.

Jest to standardowy zestaw danych dla każdej osoby fizycznej. Jeśli nie podasz nam tych danych nie utworzymy dla Ciebie konta w sklepie.

Kiedy korzystasz z konta

Gdy korzystasz z konta masz dostęp do panelu użytkownika, w którym możesz uzupełniać, sprawdzać i zmieniać dane. Możesz też zarządzać zgodami, które wyrażasz.

Na koncie możesz zapisać dane, które są niezbędne do zrobienia zakupów:

  • adres dostawy,
  • numer telefonu,
  • dane do faktury, jeśli są inne niż adres dostawy.

Możesz uzupełnić też dane, dzięki którym skorzystasz z usług, które oferujemy przy zakupie niektórych produktów. Dane, które podajesz w tym przypadku są uzależnione od rodzaju usługi oraz tego czy oferujemy ją my, czy nasz partner.

Korzystając z konta możesz też:

  • zapłacić za zakup za pośrednictwem operatora płatności;
  • podzielić się opinią o zakupach. Na przykład w ramach programu Zaufane Opinie – jeśli wyrazisz zgodę na mejla, którego podasz, wyślemy ankietę, a potem udostępnimy ją Ceneo.

Gdy korzystasz z konta zbieramy o Tobie dodatkowe informacje:

  • historię zakupów,
  • historię usług dodatkowych,
  • status wniosku leasingowego i kredytowego,
  • preferowane i używane formy płatności,
  • dane, których używasz do wystawiania dowodu zakupu,
  • dane do wysyłki,
  • statusy płatności,
  • dane do ubezpieczenia,
  • komentarze i opinie, które dotyczą transakcji.

Kiedy zgłaszasz reklamację wymianę lub zwrot produktu

Jeżeli chcesz skorzystać z gwarancji, rękojmi lub zwrócić produkt, skorzystaj z naszego formularza na stronie serwisu. Gdy to zrobisz zarejestrujemy i obsłużymy Twoje zgłoszenie.

Jeśli wypełniasz formularz jako klient zalogowany lub znasz numer paragonu czy faktury, uzupełnimy dane, które już mamy.

Jeżeli wypełniasz formularz jako gość musisz samodzielnie podać dane:

  • imię i nazwisko,
  • nazwa firmy,
  • adres,
  • adres e-mail,
  • numer telefonu,
  • numer rachunku bankowego przy zwrocie.

Możesz skontaktować się z nami w różnymi kanałami. W zależności od tego jaką formę kontaktu wybierzesz, poprosimy Cię o inny zestaw danych.

Możesz skontaktować się:

  • e-mail – wysyłasz e-mail ze swojej poczty lub przez nasz formularz, podajesz nam swój adres mejlowy i inne dane, które podasz w wiadomości;
  • telefonicznie – podajesz nam swój numer telefonu i inne dane, o które poprosi doradca, aby zweryfikować z kim rozmawia, rozwiązać problem, udzielić informacji o zamówieniu;
  • przez czat lub inny komunikator – podajesz nam swój nick i inne dane, które prześlesz.

Pamiętaj, że w ramach obsługi klienta – użytkownika możemy skorzystania z danych kontaktowych, jakie zostały przez Ciebie dodane w panelu klienta.

Przetwarzanie danych w marketingu:

Używamy Twoich danych osobowych, aby przekazywać Ci informacje i oferty marketingowe. To, w jaki sposób to robimy, jest uzależnione od tego, jaki kanał komunikacji z nami został przez Ciebie wybrany i na co mamy Twoja zgodę. Może to być kontakt:

  • mejlowy,
  • SMS–owy,
  • telefoniczny,
  • czatowy,
  • komunikatorem (np. WhatsApp),
  • za pomocą komunikatów PUSH,
  • pocztą tradycyjną – tylko w wybranych przypadkach.

Dane przetwarzamy na podstawie:

  • wyrażonej, przez Ciebie zgody,
  • zaakceptowanego przez Ciebie regulaminu jako wzorca umownego,
  • w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes – po spełnieniu przesłanek legalizacyjnych.

Poniżej znajdziesz opis praw, które Ci przysługują:

Prawo dostępu do danych art. 15 RODO

W każdej chwili masz prawo sprawdzić, które z Twoich danych osobowych przetwarzamy, dowiedzieć się:

  • jaki jest ich zakres;
  • w jakich celach są przetwarzane;
  • w oparciu o jakie podstawy prawne je przetwarzamy;
  • komu je udostępniamy;
  • jaki jest planowany czas ich przechowywania.

Jeśli chcesz możesz otrzymać od nas kopię swoich danych – aby to zrobić skontaktuj się z nami.

Prawo do sprostowania danych art. 16 RODO

Masz prawo poprawić lub uzupełnić swoje dane osobowe, w przypadku kiedy są one niekompletne lub nieprawidłowe. Jeśli masz konto w sklepie x-kom w ustawieniach możesz w każdej chwili samodzielnie poprawić lub uzupełnić swoje dane osobowe. Możesz też skontaktować się z nami, aby to zrobić.

Prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) art. 17 RODO

Masz prawo w dowolnym momencie usunąć swoje dane osobowe, które przetwarzamy (zostać zapomnianym). Aby to zrobić użyj specjalnego przycisku, który jest dostępny, gdy zalogujesz się na swoje konto lub skontaktuj się z nami w inny dogodny dla Ciebie sposób.

Wyjątkiem są sytuacje, kiedy:

  • masz otwarte zamówienie – jeszcze niewysłane lub wysłane tylko częściowo;
  • czekamy na Twoją opłatę, niezależnie od metody płatności;
  • jesteś osobą, która zrobiła zakupy w naszym sklepie – wtedy zachowamy Twoje dane osobowe dotyczące transakcji w celach sprawozdawczo-księgowych, w tym dowodowych;
  • jeśli kupiony u nas produkt, który objęliśmy czasowym ograniczeniem sprzedaży np. ilościowym, ponieważ jest trudno dostępny na rynku – wtedy nie będziemy mogli usunąć Twoich danych do czasu, aż zdejmiemy ograniczenia (przechowujemy dane niezbędne do ustalenia, czy kupiłeś już u nas produkt objęty ograniczeniem);
  • jeśli jesteśmy zobowiązani zabezpieczyć Twoje dane na podstawie wniosku skierowanego do nas przez uprawniony organ państwowy np. policję, prokuraturę, sąd itp.;
  • Jeśli Twoje dane są niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

Prawo do ograniczenia przetwarzania art. 18 RODO

Możesz zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych, gdy:

  • nie zgodzisz się, abyśmy przetwarzali Twoje dane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Ograniczymy przetwarzanie danych, jeśli stwierdzimy że Twoje prawa są nadrzędne względem naszego uzasadnionego interesu;
  • zgłosisz, że Twoje dane osobowe są niepoprawne. Ograniczymy przetwarzanie danych do momentu, aż sprawdzimy ich poprawność;
  • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem. Wtedy możesz nie zgodzić się na usuniecie danych osobowych i zamiast tego zażądać ograniczenia używania Twoich danych osobowych;
  • nie potrzebujemy już Twoich danych osobowych, ale są one potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

Aby skorzystać z tego prawa skontaktuj się z nami.

Obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych lub o ograniczeniu przetwarzania art. 19 RODO

Jeśli tego zażądasz, poinformujemy Cię, kto jest odbiorcą Twoich danych osobowych.

Mamy obowiązek poinformować o sprostowaniu, usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania danych, każdego komu przekazaliśmy dane, jeżeli jest to możliwe lub nie wymaga niewspółmiernego wysiłku.

[podstawa prawna: art. 16,17 lub 18 RODO]

Prawo do przenoszenia danych art. 20 RODO

Z prawa do przenoszenia możesz skorzystać, gdy na podstawie Twojej zgody lub zawartej z Tobą umowy przetwarzamy Twoje dane osobowe w sposób zautomatyzowany. Masz prawo otrzymać od nas kopię swoich danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i możliwym do odczytania formacie.

Kopię tę możemy przesłać bezpośrednio Tobie lub innemu podmiotowi, który odtąd będzie przetwarzał te dane. Pamiętaj, że dotyczy to wyłącznie danych osobowych, które mamy od Ciebie. Jeżeli chcesz dostać kopię swoich danych, skontaktuj się z nami.

Prawo do sprzeciwu art. 21 RODO

Masz prawo sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych w zakresie, w jakim to robimy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Taki sprzeciw powinien być przez Ciebie uzasadniony. Gdy zgłosisz sprzeciw, przestaniemy przetwarzać Twoje dane osobowe, do czasu, aż ustalimy czy Twoje prawa są nadrzędne względem naszego interesu.

Nie przestaniemy przetwarzać Twoich danych, gdy zgodnie z prawem Twój interes lub Twoje prawa zostaną unieważnione albo będą wobec Ciebie roszczenia prawne. W takiej sytuacji poinformujemy Cię o tym.

Nie musisz uzasadniać swojego sprzeciwu, jeśli dotyczy on przetwarzaniu danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.

Prawo do niepodlegania zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu art. 22 RODO

Masz prawo nie wyrazić nam zgody na zautomatyzowane podejmowanie decyzji względem Twoich danych osobowych, w tym ich profilowanie, które wywołuje skutki prawne wobec Ciebie lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływa. Zgodę możesz wycofać samodzielnie.

Aby skutecznie skorzystać z prawa sprzeciwu wobec profilowania Twoich danych osobowych, musisz wylogować się z wszystkich urządzeń i usunąć wszelkie pliki cookies, w tym z przeglądarek (proces usuwania może zająć do 48 godzin). O tym jak prawidłowo usunąć pliki cookies dowiesz się z polityki cookies.

Prawo do zgłoszenia skargi do organu nadzorczego art. 77 RODO

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niewłaściwie masz prawo zgłosić skargę do organu nadzorczego, czyli Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, szczegóły znajdziesz na stronie internetowej urzędu.

Zawsze też możesz też skontaktować się z nami jeśli uważasz, że nieprawidłowo przetwarzamy Twoje dane osobowe.

Prawo do niewyrażenia zgody i wycofania zgody w dowolnym momencie

Jeśli przetwarzanie danych wymaga Twojej zgody masz prawo jej nie wyrazić. Takie sytuacje mają miejsce kiedy np. pytamy Cię czy chcesz otrzymywać od nas informacje marketingowe.

Zawsze masz prawo wycofać zgodę w dowolnym momencie, którą wyraziłeś na podstawie art. 7 ust. 3 RODO np. na działania marketingowe, profilowanie, przy czym pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem.

  1. Podstawa prawna –  (RODO, Rozporządzenie UE 2016/679) / Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

  2. Cel przetwarzania danych

    • Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:

      1. - umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

      2. - ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz

      3. - prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)